Stránky

nedeľa 15. apríla 2012

Collinsová Suzanne – Drozdajka

Vydavateľstvo: Ikar, 2011
Detaily
  • 293 strán
  • pevná s prebalom väzba
  • slovenský jazyk
Ani v záverečnej časti trilógie Hry o život nie je autorka Suzanne Collinsová k svojej hrdinke milosrdná. Naopak, Katniss Everdeenová prežíva najťažšie obdobie svojho života. Hoci z Hier štvrťstoročia ako-tak vyviazla so zdravou kožou a mama so sestrou sú v bezpečí, jej starosti sa ešte neskončili. Sídlo zrovnalo so zemou Dvanásty obvod, zahynuli tisíce ľudí. Katniss pripisuje vinu za ich smrť sebe. Peeta Mellark, jej partner z Hier, zostal v rukách nepriateľov, ktorí ho kruto mučia. Na čelo odboja sa postavil Trinásty obvod, aj keď len donedávna sa o jeho existencii takmer nič nevedelo.
Vojna prináša obete na obidvoch stranách, rozdiely medzi dobrom a zlom sa čoraz viac stierajú. Víťazstvo sa síce prikláňa na stranu rebelov, no koniec je stále v nedohľadne. Krviprelievanie môže zastaviť iba Katniss. Ak chce zachrániť Peetu, zabrániť ďalšiemu mareniu životov, poraziť Sídlo a nenávideného prezidenta Snowa, musí sa znova chopiť roly drozdajky. Opäť zisťuje, že o svojom osude nerozhoduje sama, ale do istej miery sa stáva nástrojom v mocenskom súboji. Ešte stále nevyriešila dilemu, ktorému z dvoch najbližších priateľov patria jej city…

 
Katniss sa podarilo obidva krát prežiť v aréne smrti. Napriek tomu, stále nie je v bezpečí. Prezident Snow hľadá vinníka za nepokoje a povstanie. Jednoznačne prehlásil, že pred hnevom Sídla sa nikto neschová. Ani Katniss, ani jej rodina ani obyvatelia 12 obvodu. Blíži sa posledný boj, v ktorom bude mať Katniss hlavnú rolu. Od jej statočnosti a vytrvalosti závisí budúcnosť Panamu.
Mám problém. Takýto koniec tejto trilógie som si nepredstavovala. Bola som pripravená na všetko, ale na toto nie. Trošku som sklamaná a rozčarovaná. Mala by som napísať svoj názor, ale v hlave mám veľký chaos a potrebujem si nechať myšlienky trošku usadiť. Čo by som urobila na mieste Katniss ja? Ako by som zareagovala? Aj ja by som sa takto rozhodla? Tento román je podobný ako boli predchádzajúce časti. Tvrdý, krutý, ale predsa plný emócií. Ak ho začneš čítať, nevieš ho položiť. Ešte aj po skončení nad ním rozmýšľaš, nedá Ti pokoja. Od prvej časti som vedela, že sa nemôže skončiť Happy Endom, ale toto bolo na mňa príliš tvrdé. Povstalci síce vyhrali, ale umreli tisíce nevinných. Takmer všetky obvody sú zrovnané zo zemou. A Prim…
Katniss bola drozdajka. Iba 17 ročné dievča, ktoré sa ani nechcelo stať symbolom revolúcie a predsa ju do tej roly dotlačili. Chcela len prežiť jednu krutú reality show a nakoniec musela bojovať za záchranu svojich milovaných.
Najviac ma sklamal milostný trojuholník Katniss, Peeta a Gail. Obidvaja chlapci boli do nej zaľúbení, ale z jej strany som necítila skutočnú lásku ani voči jednému z nich. Všetky bozky boli z jej strany úplne bez emócií. Preto by som skôr pochopila taký koniec, že si z nich nevyberie ani jedného. V tejto časti som narazila na najviac nelogických vecí. Napríklad, všade na okolo sa bojuje, ľudia umierajú a najdôležitejšia vec je, aby Katniss mala dokonalý make up a pred kamerami vyzerala dobre. Aj jazvy a zranenia z bojov jej museli zamaskovať. Pýtam sa, koho to zaujíma? Keď mi bombardujú dom, nebudem sa pozerať na televíziu…
Napriek všetkému, táto trilógia je takto kompletná a dobrá. Katniss už nikdy nebude to ohnivé dievča z prvej časti. Ale spolu s jej vyvoleným sa jej bude žiť ľahšie a bude šťastná. Možno, snáď….

1 komentár:

  1. Dr Adeleke je africký vúdú kňaz a mocný kúzelník lásky. S veľkou úctou a cťou skutočný čarodejník čarovania Dr. Adeleke, ktorý priviedol späť moju priateľku po boji, ktorý som s ňou mal. Videl som rôzne svedectvá o tom, ako Dr. Adeleke pomôcť toľkým ľuďom získať späť svojich partnerov. Kontaktujem doktora Adelekeho kvôli milostnému kúzlu a ubezpečil ma, že dostanem svojho partnera späť do 24 hodín, kedy boli kúzla vrhnuté. Len čo povedal, moja žena sa vrátila a prosila o odpustenie. všetko ďakujem skvelému človeku Dr. Adeleke, takže moja rada je pre vás všetkých, ktorí majú rovnaký problém, kontaktovať ho prostredníctvom EMAILU: aoba5019@gmail.com
    Whats-App: +27740386124

    OdpovedaťOdstrániť